kisah GATAL-MIANG

bila angin sepoi-sepoi, aku mula bercekerama bersama kawan. isu kami panas. nasi goreng atas meja tu hanya aku kunyah dengan lazatnya. masalah sekarang bukan sebab lapar,tapi sebab aku tak nak bazir duit ptptn yang aku pinjam kata mak biar duit habis sebab makan. jangan sebab berjoli.

kawan 1: masalahnya, ada ke orang sambut vallentine sekarang ni dok?

aku : kenapa pulak tak ada?

kawan 2: ada la. kalau tak ada kenapa pak imam cerita kat khutbah tadi.

aku: ha, tahu tak apa. kau pernah baca surat khabar?

kawan 1: pernah. tengok budak-budak bola kita sebok tengah hangat sekarang. dah kaya lari pi luar negara.

kawan 2: aku pon nak main bola. kat luar bayar lagi mahal.

aku: bukan yang tu. kau pernah baca paper setiap kali ada majlis macam new year, hari buruh, chinese new year n vallentine?

kawan 1: aah.

kawan 2: yup!

aku: kan banyak tengok budak-budak kena tangkap. sebabnya beromen merata-rata.

kawan 2: betol jugak. yang peliknya semua yang kena tangkap dekat hotel murah-murah.

aku: budak emlayu mana ada duit.

kawan 1: aku tak pernah baca pulak yang kena serbu hotel mewah-mewah.

kawan 2: sebabnya budak-budak kaya bayar tepi dekat yang nak cekup dia. tu yang lepas.

aku: kau tak percaya? apa kata, malam isnin ni (13hb) kita pi bukit ampang. sana pon banyak budak beromen.

aku, kawan 1, kawan 2 : kita pi zoop jek la!

***better kita pi dok masjid shah alam sebab nak sambut maulidur rasul

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc