BUKAN TARIKH MALANG


hari ni 28 Februari 2011. aku tertarik dengan kisah ni. tertarik dengan topik yang aku ngan kawan bincangkan. 29 Februari. tahun lompat ni 4 tahun sekali jek dalam dunia ni. so, nak dijadikan cerita aku ngan kawan-kawan lepak kat satu kedai makan. masa tu kami x makan yang sepatutnya untuk lunch. kami bedal nasi goreng paprik. (bese aku makan nasi putih, ade sayur, ayam or ikan). berbeza hari ni, mood nak makan semacam pelik. bila kami duduk.

aku: eh, dh nak abes bulan 2 dah ka?
kawan1 : kan lama lagi. hari ni baru 26. bulan 2 ade 31 hari kan.
aku: ape ke bodoh sangat ko ni wey?
kawan 2: cikgu math dy mati kot masa ajar bende ni.
aku: bulan ni kan ade 28. len la kalau tahun lompat.ada 29
kawan 1: eh, cmana ngan budak yang lahir 29hb ar?
aku: kene sambut 4 tahun sekali la
kawan 2: sambut dengan world cup la wey
kawan 1: kalau macam tu, dy membesar 4 tahun sekali? darjah 1 umur dia 4 tahun la eak.bapak kecik!
aku: oi..ape lah handsome sangat ni? dy besar cam biasa jek la.

beberapa hari kemudian, aq wish birthday sorg kawan ni. sebab facebook an ade notification kalau besday org tu an. so, bila aku wish kat wall dy, ade sorang kawan kepada akwan dia chat ngan aku. dy cakap hari ni bukan birthday dy. birthday dy 29hb. facebook ni baik. dia faham perasaan orang yang tak ada tarikh lahir.

aku: sape suruh dia lahir tarikh tu.
kawan 3: x sabar nak lihat dunia. hihi.
aku: dah memang takdir dia lahir masa tu.hehe..

**buat semua yang lahir pada tahun lompat, aku nak wish happy birthday kat korang. kalau korang rasa sambut 28hb ni tak ada fell, korang sambut jek 4 tahun sekali tapi masa tu korang boleh panggil menteri bagai untuk rasmikan majlis korang. okay tak, cadangan aku.haha.

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc