cinta kartun

macam roda. sekejap di atas sekejap di bawah.boleh jadi jugak dia ke kiri dan kanan sebab jatuh.. itulah kehidupan sebenarnya. tak boleh dinilai dengan hanya sesaat.. salah pilih jalan, kamu sesat. macam aku juga. baru mengenal dunia namun sudah tidak boleh mengenal manikan dan jauhari. semuanya menamppakan aku kekaburan. bialah aku sahaja yang mengethui. aku dalam proses untuk membaikpulih diri ni. tiada seorang manusia pun yang tak melakukan kesilapan.
aku khilaf. bila aku buat keputusan teiba-tiba duniaku rasa kosong. lapang dan seperti tiada maknanya.  warna-warni duniaku kian gelap daan kelam. aku menjadi buta sementara dalam merayap mencari niai kasih yang aku buang dahulunya. dia sayang. aku separuh daripadanya. mengapa aku? dan mengapa perlu dia? soalan ini aku cuba tanyakan pada cermin. cermin yang aku letakkan di hadapan mataku. tiada jawapan lagi.cermin kian memaksaku menjawabnya sendiri.sakit juga hati ni. ditikam-tikam. mana puncanya. mana haknya! hati aku perlahan menjawab "aku".
semakin sakit dirobek. aku tahu aku lah segalanya. yang baik aku, yang jahat lagilah aku. terlalu memikirkan diri sendiri. apa lah. tak pernah memikirkan orang lain. dan kini cahaya bersinar...
aku dan dia kembali pulih. aku akan bina kembali kasih sayangku. yang aku pernah campak dahulu. yang aku pernah humban dahulu.besar nilainya. biarlah aku kian menjadi pengemis untuk memungut semua sisa tersebut. boleh jadi juga cerita dragon ball. mengembara ke seluruh dunia untuk mengumpulkan 7 biji bola naga..mereka 7, aku? banyak siot....berkorban apa sahaja. (ketawa kecil yang nakal).
dan tak lama lagi, kam hampir mencecah 4 tahun. lama juga an. tapi sayang. aku masih di bumi shah  alam ketika itu. tak dapat meraikan. lagipun, beliau ada interview masa tu. moga berjaya ya sayang. dan tak lama lagi, beliau akan bertemu dengan alam u.moga kita sama-sama kuat. sama-sama bertahan. bertahan dalam membentengkan kisah ini. kisah sejati dari kita.
teringat waktu manis kita...
salam sayang...
yang merinduimu...

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc