kerja bodoh? (tak sentap and above)

**buat yang cepat sentap, jangan baca!

sepi...senyap...inilah masa yang aku tunggu.ilham datang pada masa sebegini.sekarang ni aku cuba mengajak jari untuk berdansa sekali dengan kekasih kesayanganku, lappy. entery kali ini PEDAS sedikit. aku tak kisah kepada yang terbaca.itu hak kalian untuk menilai. aku bertutur atas landasan penglihatan. dalam kebelakangan ini, banyak benda yang belum satel. diri kelam kabut. kusut masai. namun mata masih mampu melihat sekeliling.kadang-kadang jijik melihat GOLONGAN yang rasa diri mereka hebat. hebat kan? memandang orang seakan orang lain tak mampu buat apa-apa. so, apa yang korang boleh buat?buat jek la. apa sebok dengan hal orang?eh, hello. orang nak berjalan dengan tangan kat bawah pon suka la.apa da hal?asalkan orang tak kacau hidup kau. kau belom keluar kat dunia luar. so, jangan rasa HEBAT sangat.banyak lagi yang hebat dan ada yang lagi hebat daripada kau. jadi, lepas ni jangan nak pandang orang atas bawah kalau lalu sebelah. lagi GOLONGAN yang tak sedar diri. dah lah masuk tempat belajar murah. semuanya free. siap dapat itu, dapat ini. tapi gaya macam kau anak datok!oppps.itu masalah kau. no, ini masalah aku. kau cuba mempertikaikan apa aku nak pakai,apa penampilan yang cuba aku bawa.ha, aku ni anak felda.datang sini nak belajar bukan nak mencapab dengan fesyen. its up to me nak pakai apa. baju beratus-ratus tp still pakai kat badan. aku beli baju rm10 pon pakai kat badan jugak.any problems?lain la kalau bapak n emak awak yang sponser.boleh jugak aku rasa pakai barang mahal-mahal.sebab aku memang dididik dengan kesederhanaan.dan GOLONGAN yang tak sedar status.ini PANAS kot. aku cukup benci pada nyah!kau dah jadi lelaki buat apa nak tukar-tukar bodoh.make up bagai.kau pikir kau cantik?then, kau tengok orang lain macam sebab orang tengok kau. bukan itu yang kau nak?terpekik terlolong dengan gaya betina kau.itukan mintak perhatian namanya.tapi once orang tengok, kau mengumpat dan mengata.rasa macam orang yang tengok ada masalah besar dengan kau. of corse dorg ade masalah.masalah negara ni. dah lah lelaki yang berpendidikan di malaysia ni kurang, makin kurang la jawabnya. itulah masalah negaranya.kau sebok nak peragakan pakaian girl buat apa?tak cukup ke baju lelaki kat bumi ni?nak pakai baju sampai nampak dada buat apa?nak tunjuk tetek?ada ke?pakai seluar ketat sampai nampak alur?biasa perempuan jek ader niat macam tu.memang betol la dunia semakin tua.nak terbalik.aku takut.GOLONGAN yang seterusnya adalah mereka.mereka yang tak tahu mana halal dan haram. eh, bukan dah belajar ke?dari sekolah rendah lagi.penatustaz-ustazah ajar kita kat sekolah.walau kau ponteng kelas sekalipon, apa da hal?mak, abah ada nak ganti boleh ajar jugak.basic la semua tuh.ape kes sekarang ni?lelaki perempuan berlaga pipi n macam nak beromen depan orang ramai.x malu ke?ape?aku x boleh sibuk?ehem....masalah sekarang, kau duduk depan orang ramai.keadaan kau yang duduk minta perhatian akan diperhatikan orang ramai.macam mana lah aku tak nampak.aku tegur la.KBUBUR lain2? huh...ni statement berat.memang lain-lain la bro. sebab tu kene tolong.kalau kubur sama, boleh juga aku tolong kau masa tu.tapi, nanti aku tak sanggup tengok kau kene baham dek ular besar.kalau nak kene baham sangat, tolong la cari kesalahan orang lain. kau bukan setakat buat dosa tok diri sendiri, tapi kau dah tambah dosa orang lain sebab BERSUBAHAT dengan aktiviti kau.abes, nak tegur takut nanti kene carut dengan kau orang.dan itulah masalah sekarang.so, mana pihak berkuasa?bila yang lepak adalah pelaja biasa dan kurang buat onar, mereka datang dan halau.tapi, bila GOLONGAN ini sedang lepak dan juga buat onar, mereka membiarkan dan tak pernah nampak kegiatan menghalau itu.mana yang perlu kita perbetulkan?mungkin semua.parah bukan?

***aku yakin dan percaya, akan ramay yang tak berpuas hati dengan entery kali ni.maaf.aku tak menuju pada sesiapa.kalau nak masuk court pon, aku x state name sesapa kan?so, safe!aku tak kisah orang nak cakap apa.memang orang yang menentang dalam perkara sebegini akan dibenci.jangan sampai baling tahi kat aku pulak nanti..batu pon x boleh.sakit.nanti darah!ini hanya pedoman.kepada yang tak terima, aku tak ada masalah.dan kepada yang tersentap, aku minta maaf.dah terasa kita ubah sama-sama.aku pun bukan baik sangat.sama-sama kita ubah.dalam hidup memang begini.kiri,kanan ada sahaja yang tak berpuas hati.tapi adakah semua ketidakpuasan hati itu salah dan menjatuhkan?jadi, renung-renungkan dan selamat beramal!

Comments

  1. sabar eg. ni semua dunia!
    kita berdoa dorang dpt hidayah & berubah.
    amin.

    ReplyDelete
  2. hah.dunie semakin tua.makin bongkok.tunggu ajal sahaja.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc