berdarah

malam yang sunyi.aku jumpa dengan seorang wanita.cantik.sungguh cantik.menggoda aku.dia relik mata dia pada aku.aku ekori dia.dia menoleh ayu.senyum diberikan.aku menghulurkan tangan.langkahnya pantas meneruskan perjalanan.aku pelik.aku tetap turuti perjalanan dia.di sebuah lorong,dia belok kiri.hatiku berdegup kencang.kemana agaknya pergi wanita itu.aku cari.di hujung susut suram itu, dia tersenyum.aku melambai tangan tanda isyarat menyuruh dia menungguku.aku berlari anak.dia menunggu aku. wajahnya tersenyum lembut.kecantikannya membuatkan aku semakin luluh.aku mendekatinya.perlahan aku pegang tangannya.dia malu-malu.ditundukkan kepalanya.tiba-tiba tangannya berdarah.


aku tak buat apa2!aku cuma pegang sahaja.tangannya berubah menjadi pucat.darah mengalir semakin banyak.wajahnya sakit.dahinya berkerut menahan sakit agaknya.dia ingin mengerang, namun,suaranya tidak mengizinkan.dia rebah.aku panik.tubuhku mengikuti lentok tubuh wanita  itu rebah.aku memangkunya.cuba mengangkatnya.aku berlari menyusuri lorong tadi. menjuju cahaya. ianya semakin jelas.wanita tadi semakin longlai dalam pelukanku.mulutnya seakan hendak menyampaikan sesuatu.peluhku semakin membasahi baju.aku berlari pantas.tiba di jalan tempat aku bertemu wanita tadi.aku menahan teksi merah.ianya berhenti.wajah pemandu tu baran sahaja.mungkin kerana aku bawa anak dara orang.darah-darah lagi.menuju ke hospital.suasana teksi itu sunyi. sampai di hospital,aku hulurkan duit.aku turun dan berlari masuk ke dalam hospital. aku baringkan di atas suatu benda yang berbentuk tilam.aku pon tak tahu ape name benda tuh. namun,ianya dusta.kerana pada masa itu,aku baru tersedar.jam sudah 7.45 pagi.ianya bukan malam lagi.aku bingkas bangkit dari tilam dan mengemasnya.aku ambil buku dan study.huh.keluhan.

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc