dia hebat!

 shuhada,(4)


dulu aku pernah bercerita tentangnya.

anak kecil bernama Shuhada, 4 tahun usianya.sedang duduk menekan telefon mamanya.tekannya ganas. mulutnya muncung-muncung.sedang menghayati game yang sedang dimainnya.tiba-tiba dia bangkit ke arah mama yang sedang duduk membelek-belek suratkhabar.


shuhada: mama.kenapa game ni x bergerak?!
mama: kakak asek main jek.nanti rosak.jem dah tu.
shuhada: (diam)
mama: jangan main lagi.nanti mama tak boleh telefon kakak.
shuhada: alah, ape susah.kalau telefon ni tak boleh telefon,mama mesej jek la.
papa: (muke bengkek jek)
 
hari ini,pak usu (aku la tuh) balik ke rumahnya. biasalah,kakak aku panggil aku adik.maklumlah aku kan anak bongsu.

shuhada: mama, bila pak usu nak balik ke kolej dia?
mama: pak usu baru sampai.kakak dah asek tanyer bile pak usu nak balik.tengok anak sedare kau ni dik.
aku: (bengang jek.pakkal jek dok umah dia)
shuhada: mama,mulai sekarang mama dan papa kena panggil kakak,adik.
mama: eeh?!
shuhada: yek la.kakak kan kecil lagi.pak usu yang besar mama boleh panggil adik.
mama: !@#$%^*%

dia berceloteh lagi.aku penat mendengar.tapi yang pelik,dia tak penat pula bercakap.sedang aku duduk melihat kaca tv.dia menghampiri aku dan duduk.

shuhada: pak usu,kakak nak tanye lah.dah lama kakak nak tanyer.tapi asek lupa ja.
aku: apa?
shuhada: pak usu dah masuk u kan? gajah,zirafah dan arnab mengandung berapa bulan?
aku: aduh...

aku terkedu dengan soalan tu.mana lah aku tahu.kalau memang ada aku belajar pon,jangan harap aku ingat.demi menjaga air muke aku,aku tanya la orang2 yang boleh diharapkan.dan nampak gayanya aku perlu bertemu doktor haiwan la nanti.korang tahu jawapannye?

aku tak sabar nak tunggu dia besar.nak tengok jugak dia jadi apa?. :) doa yang terbaik untuk dia.

Comments

  1. comelnya ag, macam kezen yana, nama dia nida.. ada iras.. =)

    ReplyDelete
  2. haahah...tp dy menyakitkan hati x?cam si shuhada ni?

    ReplyDelete
  3. x.. tapi dia suka request benda2 yang dia nak straight forward.. muahahahah

    ReplyDelete
  4. yana: contoh? cam ni ke? law dia nak balik dri kolej, kene teru amek?hahahah itu bukan kazen yana eak. :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc