PENGARAHAN, PENGALAMAN PERTAMA

huh...
kini dengan entry baru. nak tahu apa?hehe...
seperti biasa yang terbaru dan terpanas aku bawakan dalam hidupku.
27 april 2010 tarikh keramat untuk peristiwa itu.
subjek pengarahan yang di ajar oleh PN Norzizi kepada pelajar seni lakon sem 5.
aku tak tahu sangat apa tentang kelas ni.
yang aku tahu, dipanggil berlakon dan aku lakukan untuk pengarah aku, kak pah...
aku,allysa, kak pah dan shah amirul telah berganding bahu untuk menjalankan pengarahan itu.
seronok sangat. aku tak pernah melibatkan diri sangat dalam kegiatan sebegini semenjak melangkah ke dunia mahasiswa ni. ini first time taw.agak cuak dan kecut bila tengok semua tallent hebat dan gempak.
huh...terima kasih kepada rakan yang datang : ejam, awe & paan. sebab datang tengok kawanmu ini. pas aku buat, mereka balik.ini maksudnya mereka datang kerana aku.hehe..tq friends...
kak pah, atau nama sebenarnya noor shahira mohd shahir :betol ke?? hehe..
beliau seorang yang hebat. seorang yang bertimbang rasa.seronok kerja dengan akak. sempoi la kak.semoga berjaya. buat allysa, ko pelakon yang hebat. banyak tolong aku. kita sama-sama kerja dan aku suka kerja dengan ko sebab ko open.buat shah, aku nak ucap terima kasih kerana bagi aku peluang.hehe...terima aksih sebab banyak membantu...
huh lagi sape?
semua lah...aku telah melakonkan sebuah naskah anak kerbau mati emak. watakku adalah sebagai seorang bapa cacat dan berwajah yang berudis dengan teruk serta kaki yang cecep. memiliki isteri yang garang. menjadi pak sanggup kerana kertelanjuran jumie,isterinya. menampar anaknya kerana anaknya terlebih ajar. si isteri memarahi suaminya kerana mencederakan anaknya. sehinggakan si isteri meninggalkan suaminya dan mohsin (aku) telah mengejar sehinggakan dia jatuh di sebuah jambatan antara dua sungai.
itu jek kot aku nak cerita. best sangat pengalaman ni. aku bangga dengan kerja yang kami lakukan. mendapat pilihan penonton. walaupun pensyarah tidak menerimanya, kami reda. mungkin ada salah paham di situ. selamat berjuang kak!! perjuangkan yang hak..hehe..
ok sekian sahaja dengan entry kali ni.
salam. adioz...

Comments

  1. "terima kasih kepada rakan yang datang : ejam, awe & paan. sebab datang tengok kawanmu ini. pas aku buat, mereka balik.ini maksudnya mereka datang kerana aku" - AG

    Tergelak-gelak aku baca statement tu. Papehal cam biasa, LIKE !

    ReplyDelete
  2. ili:ader...aq ngah cube nak amek dr akak 2..huh..in progress...

    aimi:pehal?betol pe..ko tanyer pada mereka!haha..ko msti jelous xdpt tegok aq berksi...huhu

    ReplyDelete
  3. Aku rasa terhibur baca part tu, itu yang aku cuba sampaikan.

    Tak de mende jadahnya bernama jealous dalam situasi ni tapi kau mesti kecewa sbb aku tak dtg. aku tau

    ReplyDelete
  4. perlu ke?rase lebih ok kot sebb nt ko mesti ckap knpe name ko xder walhal ko dtg tegok..
    haha
    (seb baik, jimat waktu)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc