langkah seterusnya...

assalamualaikum wahai sahabat yang aku sayangi.aku tahu perasaan kalian tika ini.aku akur dan akui, kata-kataku terlalu lurus untuk ditunjangkan kepada kalian.namun, percayalah aku tertekan dengan diri sendiri. sudah lama aku memendam perasaan ini. aku tahu kalian hebat dari segala benda. tolonglah terima aku seadanya.aku juga manusia yang berhak bersuara. bukan hanya suara kalian sahaja yag perlu aku amati. dalam alwak yang kina perolehi selama ini, aku akur dengan segala kata yang kalian perkatakan tentangku. ingatlah, berlawak perlu melihat tempat dan persekitarannya. ada masa kita perlu serius dan fokus kepada kerja kita. aku tidak kisah dan tak kan ambil peduli dengan segala kata-kata kalian. aku berniat suci.percayalah jikakalian teruskan dengan aktiviti 'last minuite' ni, kalian akan menyesal suatu hari nanti. tak semua kerja kita boleh lakukan dalam masa yang singkat. aku perlu katakan semua ini kerana aku memgang bahawa kalian perlu disedarkan.kita takkan dapat apa yang kita mahukan sekiranya perkara ini berterusan berlaku.PERCAYALAH.bukan senang nak puaskan hati semua orang termasuklah diri kita sendiri.kalian perlu sedar kita masih belajar.ape core buisness kita dan aku tak kisah jika kalian ambil berat dengan side buisness semua tu. banyak lagi yang kita belum jumpa. aku percaya, bahawa sekiranya kalian berusaha untuk menjadi punctual, bukan sahaja diperingkat zaman pembelajaran, namun di peringkat pekerjaan kalian boleh suksess.aku sama sekali tidak mentafsikan aku adalah seorang yang bagus, perfect,lengkap dan tidak mahu membantu kalian dalam segala hal.aku juga masih belajar.sama seperti kalian.aku tahu aku tidak pandai.tidak seperti kalian.tapi ingatlah, parang yang tajam macam manapun, kalau dibiarkan akan tumpul.aku tahu kalian sedang menuding kearah ku kini.aku ingin mengajak kalian melihat dari satu aspek yang istimewa.tarikh 02 april 2010. kita perlu compile semua group assignment right?tapi kenapa apabila kami minta, ada kedengaran suara yang mengatkan kami berlagak bagus, nak buat kerja cepat sahaja, tak faham keadaan member dll?apa maksud kalian itu?aku sudah cuba buat kalian puas.masa present research writing, kalian ada?kami juga yang terpaksa ambil bahagian kalian.folio ctu, kalian tak buat, kami terpaksa buatkan. apa kalian cakap?kami tak faham kalian.apa maksudnya semua ini?apa yang perlu aku lakukan sebenarnya.kalau aku buat kerja kalain, kalian cakap aku ini...kalau aku tak buatkan, kalian cakap itu...namun, bila aku minta kumpul assignmnet cepat, kalian banyak yang berkata itu dan ini...aku masih tidak faham apa yang kalian mahukan!kenapa akhirnya aku yang DIPERSALAHKAN??adakah salah untuk aku menegur kalian?apa keistimewaan kalian sehinggakan aku perlu berdiam dengan keadaan kalian yang telah membawa aku menjerumus ke arah itu semua?aku juga manusia yang punya hati dan perasaan yang BERHAK.kalau semua yang kalian lakukan itu benar,kenapa sampai ada classmate kita menangis,kenapa sampai assignment tak dihantar pada masanya?salah aku tak ada masa hari tu?aku dah tinggalkan kerja aku dengan baiknya pada seorang kawan kita.aku rasa kalian tahu.aku tidak tinggalkan kerja aku terbengkalai.seban itu, aku berani berkata. aku berani cakap sebab semua kerja yang PERLU aku buat aku buat dengan ok. siap semuanya.kalian?tak bagi hasil langsung.yang bagi pun, kalian tengok lah apa hasilnya?rasanya cik M** akan terima?ambil dari blog!bukan itu yang dia nak.kita ni bukan budak sekolah.katanya kalian pandai?kenapa tak gunakan pada masa yang betul?kenapa simpan sahaja KEPANDAIAN kalian tu?WIKIPEDIA dan BLOGSPOT tak boleh sayang!!!tapi...macam nilah, kalau kalian rasa, segala tindak tanduk yang kalian buat sekarang betul dan tidak perlu diubah, TERUSKAN!aku tak boleh contol kalian. aku pun bukan kenal sangat kalian.kalau aku bercakap, kalian akan membenci.tapi ingatlah, RASULULLAH SAW sendiri pun memerlukan penasihat dan pembimbing. TQ dan semoga berjaya untuk FINAL EXAM ni...kepada semua CT111 & CT112, aku memohon maaf atas kesilapan yang berlaku. maaf sangat. sebab aku berlagak bagus. sehinggakan tugasan kumpulan tak berjaya di compile bersama dengan tugasan kalian.salam maaf...

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc