bezanya aku


belalang masuk padang?
beza sangat ke?
pikir jap...
biarlah belalang tu.
apa nak sebok!
yang beza, panjang pendek,
rupa sama jek.
sesungut pun dekat-dekat sama...
aku merupakan seorang budak penulisan artisti
di sebuah universiti tempatan
baru-baru ini aku dipanggil
untuk subjek pengarahan di fakulti.
subjek ini diduduki oleh senior ku
aku hanya menolong
setakat yang mampu dengan bakat yang aku ada
huhu..
dipendekkan cerita.
aku diarahkan oleh pengarahku
rehearsel di depan beberapa senior
huh..
nampak pandangan yang cukup bangsat.
bangsat yang teramat sangat.
aku pun boleh lebih bagus lah daripada korang.
setakat terpekik terlolong.
anak sedara aku pun boleh bro...
oppps...
bukan ngutuk ok.
ni pandangan aku sebagai 
seorang yang baru nak mencuba.
jangan pandang rendah pada orang.
setiap orang ada untung masing-masing.
berlagak
konon kerjasama sesama fakulti.
huh
lebih bak korang pi cuci muka!
cuci kebangsatan tu ok..
semoga berjaya.


ps : doakan aku...

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc