KENAPAeak?

semalam aku ke sebuah lorong. gelap. ya, ianya sangat gelap.seringkali aku meraba-raba setiap tubuh dinding menjadi panduan.saban kali aku menapak di kelopak air, kasut berjenama aku dipenuhi air.aku tak mampu nak buang ddan hanya biarkan ianya bertakung. kalau buka kasut ni, mesti umph bau-nya. sehinggalah aku terlihat pada satu cahaya yang disitu juga terpalit suara-suara onar. aku cuba meluru ke siti. langkah aku pantas. makin aku tuju, makin kacau suara-suara tu.
"annoying jugak" jeritan batinku mula merocak macam Lan Typewriter selalu nyanyi tu. terpekik terlolong suara mereka. tapi aku nampak ada satu golongan lagi yang sedang duduk mencangkung sambil meletakkan kedua tangannya di atas kepala. mungkin kerana rasa sakit kepala dengan jeritan suara-suara annoying tu ataupun, mereka cuba nak buat sesuatu yang unik. manusia kan?!
kesian kan? sapa kata kita dah merdeka? kononlah. buat bazir duit jek beli bendera kalau kita langsung tak faham apa makna 14 jalur pada bendera tu. apa maksud bintang dan bulan sabit? dan kenapa bendera dibentuk segi empat tepat, bukan bulat? ha, kalau soalan ni keluar dalam exam pun, aku akan kantoi. sapa tahu?
tak kisah lah, berbalik pasal tadi. diorang macam tengah kena bambu dengan orang-orang yang menjerit tu. boleh terkeluar tahi telinga. sakit kepala otak. kena cangkung pula. tapi keadaan mencangkung tu sapa suruh buat? adakah golongan yang menjerit macam orang gila atau keinginan mereka sendiri. yang tu aku tak sempat selidik.
masa aku tengah hampiri mereka, mata aku berkedip. "la, ni macam sekolah aku. kenapa acara sedemikian dilakukan? kasihan dia. dia kan nak hidup merdeka juga. kenapa masih ada komunis di sekolah aku?" aku tyerus garu kepala. nak nyanyi stasy la. JAHATNYA KAMU!!!

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc