sudah rezeki

:)
mulakan dengan senyuman.
ehem...salam keceriaan untuk pembaca. kalau ada lah.

"tak apa lah dik. kami tak cari part-timer. sorry ye." aku berlalu kesal.
"apalah. part-timer pon manusia juga" bisikan hati menderu.

dalam hujan perjalanan ke puncak perdana jam lebih kurang 3 petang.
hujan itu lebat.
roda dua itu terpaksa berpatah balik menuju ke sebuah stesen minyak.
hujan makin lebat.
seakan tidak memberiaku pergi dari situ pada waktu itu.
aku duduk.satu mamat bangla menghampiriku.
senyumnya kelat. sesungguhnya aku benci akan bau badannya.memang menghilangkan selera makan aq.
namun, sebagai pembawa edentiti negara. aku senyum padanya.
kata-kata aku tidak difahaminya.
aku tanya kanan dia jawab kiri. kan lain tuh.

ambil keputusan sahaja untuk masuk ke dalam.
berjumpa dengan seorang minah endon.
aku cuba untuk bertanya padanya.
cuba nasib mana tahu aku dapat kerja untuk penuhkan masa cuti sem ni.
tak ada lah aku tidor, bangun, makan dan online saja sepanjang hari.
borang diisi dan masuk ke bilik manager.aku di-interview.
diskusi berlaku.ianya agak ringan.lakonan aku untuk menjadi seorang yang profesional seakan menjadi.
sebab, aku dapat kerja!

"walaupun tak biasa,saya akan cuba biasakan" kataku.
"kamu kena berhati-hati sebab mereka panas baran.ala, kamu kan lelaki"katanya.
"so, bila boleh masuk kerja?" tanyanya.
"ehem..."aku bangga.

sekarang, doakan aku. sebab aku perlu mencari bilik sewa.untuk aku menumpang kasih sementara sekarang kolej ditutup.
mak kata, beban mak akan lebih ringan kalau saya kerja. jadi saya akan cuba.
PERMUDAHKANLAH!

Comments

  1. alamak yai. cuti sem la time nak rehat.. hehe.. :)

    bagus nawaitu nak ringankan beban mak tuh..

    ReplyDelete
  2. aimi: hahah..sile..sebab next sem nak enjoy.

    raja fiqri: ahhha... baru nak maki awal2 tuh..tp dh ok sebab bace seterusnya.

    ery: heheh... sekarang aq dh jdi KP

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc