Cerita Cuti.

poket kosong menyebabkan cuti semester kali ni kurang keghairahannya.bosan.cuti dah lama tapi menyebabkan banyak aktiviti yang mengunjung, aku biarkan dulu badan berlemak dengan keseronokan tanpa duit.

1) kursus kepimpinan JPNR UiTM Shah Alam di Taman Negara,Pahang.
2)Program Finishing School di Bukit Kiara.
3)Malan Pra Graduan di Kiara Equistrient Resost


Malam Pra Graduan


Kem Kepimpinan JPNR

yang aku fikirkan aku join semua program ni nak berseronok dan enjoy. makan pon free. menjimatkan duit yang sedia kontang ni.secara keseluruhannya aku seronok.tapi aku ada belajar satu cotation hidup.

"Jangan suka memerhatikan segala gerak geri orang lain kerana apa yang kita perhatikan akan menjadi perhatian orang yang kita perhatikan malah akan menjadi bahan bualan dari pemerhatian mereka"
cop, lagu satu JANGAN BUAT PAYAH.

okay, aku malas nak berceloteh pasal benda ni.sebab kalau bercerita akan sampai esok subuh walaupun sekarang baru pukul 9.

start cerita dah ni.kau aku ada cerita dalam satu entry.aku lepas dalam satu interview.hari ni (28hb November 2010) bermula hari pertama aku aku menjadi krew petronas.

normal la. tak semua berjalan lancar walaupun lalu highway.aku tak dapat stay di rumah sewa dekat RESAK.sebab sana dekat sedikit dengan tempat kerja.tak apa,aku dah ada motor. jadi apa salahnya duduk rumah akak aku di Sg.Buloh. 20 minit jugak la perjalanan.tapi tak apa sahaja lah untuk sebulan ni sahaja.

seawal jam 0545 dah mencelikkan mata dan bingkas mandi. sejuk!tak pernah rasa air pepagi buta ni.macam biasa solat la sebelum gerak kerja.wa,rasa macam jalan raya aku yang punya! aku sorang-sorang.lampu merah ke,hijau ke, kuning ke aku jalan saja.

permasalahan ke dua adalah bila sampai sahaja tempat kerja, alamak! takkan semua mamat bangla? memang kurang ke orang tempatan untuk petronas?boleh ka aku bertahan lama dekat sini?minta-minta tak ada hal lah sebab mamat bangla dalam train sepanjang aku duduk rumah akak aku di ampang tu huh selalu meloyakan tekak aku. :) (sorry tarikul,Mk,Hesham,Kamal,Mazin n etc) tak sempat kenal semua.

seterusnya.actually aku tak boleh keluar untuk isikan minyak orang-orang.kena duduk dalam kedai dan jaga dalam sahaja. bosan lah. jadi aku keluarlah. saja je sebab memang aku tak pernah kerja kat pam minyak.FUYYOH. hari ni dapat isikan minyak untuk Mercedez,BMW n bnyak lagi. aku bukan hafal semua kereta.best2.!


and i am the crew for this

huh.8 jam. bukan lama sangat. yang best-nya kat sini boleh buat overtime sesuka hati. tak ada sesiapa nak marah. tapi maklum la first day kan. agak lewah. tepat-tepat masa, aku balik.moga-moga esok akan bertambah baik dari hari ini. doakan aku ya!
esok nak tengok apa pula yang berlaku.
adioz...

Comments

  1. bila da dpt gaji..belanja aku nasi koboy! :p

    ReplyDelete
  2. alamak dah ada order ni...
    kruk kruk kruk

    ReplyDelete
  3. tunggu kau isi kan minyak kat volkswagen aku pulak.

    ReplyDelete
  4. yana: thax okay.sile la isi minyak.hehe..

    aimi: aq x isi minyak untuk org la..haha..tp betol ke ader?

    ReplyDelete
  5. untunglah kamu kerja kat petronas...
    lokasinya di bukit jelutong or mana?

    ReplyDelete
  6. hehe...bukit jelutong sahaja..meh isi minyak

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc