SEPURNAMA LAGI UNTUKku.
ucujiji
Tika purnama menyinar,
Aku leka akannya,
Tika mentari kian bersembunyi,
Aku masih juga alpa.
Membahang nafsu bersama Azazil,
Menyulam memori bersama afrid,
Membenam diriku mendampingi jahanam.
Dalam itu,
Aku lupa dimana kedudukan timur dan barat.
Mana letaknya selatan juga utara
Yang songsang aku luruskan,
Yang lurus aku pincagkan.
Menobrosi tembok ukuwah SANG PENCIPTA.
Namun kini..
Masih tersemaikah peluang untuk aku menatap purnama?
Kegelapan,kesunyian menimbunku.
Membungkus aku dalam satu kotak durjana.
Meronta aku kegersangan
Meminta aku kernaMU!!
Terperosok aku sendirian.
Sekonyong itu,terpercik rungutan Akon.
LONELY katanya...
Dalam aku meronta kegelisahan,
Aku mencari dari mana datangnya satu alunan.
Sejenak aku terfikir, flashback..
“Apa pernah aku mendengar dendangan itu?
Bosan bukan??
Yang pernah aku abaikan.
Yang pernah aku maki.
Tidurku diganggunyai tika pagi raya.
Membingit tika aku merokal bersama teman.
Kerananya juga orang bersatu di bawah satu bumbung.
Rakan ku semua bertempiaran lari.
Bencinya tidak dapat aku bentangkan di atas sehelai kertas...”
Terdampar aku hari ini.
Tersiksa,terdera olehku..
Genang sebentar kelopak mataku.
Seperti ada cecair yang akan membuak nanti.
Untuk mantain macho,aku cuba gagah.
Namun,kegagahan aku bukan untuk itu.
Tesergam pada itu,satu cahaya menjengahku..
Mengajakku kesana...
Namun tiada petanda apa.
Longlai rasanya sendi kakiku melangkah.
Tidak tega rasanya melangkah.. dan
“siapa tuhanmu??”
“apa agamamu?”
“siapa saudaramu?”
TOLOOOOOOOOOONG!!!
AKU BERTAUBAT YA ALLAH!!!
Masih sempat kah?? Arghhh..

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc