Nama Saya Azam

lembaran 2011 dibuka seluasnya.aku masih aku.tanggungjawabnya banyak.masih banyak yang belum lunas.
sejauh mana aku akan perjuangkan? entahlah. seperti manusia lain juga, aku akan punya impian dan azam pada awalnya. tapi aku, tak seperti orang lain. perkara-perkara tersebut akan luntur, pudar dan akan aku pastikan agar tak terus hilang.

azam aku tahun ni. TAK ADA.
semua benda aku nak buat.semua benda nak jadi azam aku. aku tak pernah minta. tapi diorang datang meminta. wa, macam artis dah. nak macam mana, saham tengah melambung!

yang penting aku nak jadi SEORANG STUDENT.
yang menarik nafas dan menghembus seperti manusia yang bergelar student.bukan berpakaian sekolah atau berkasut putih siap kapur lagi. tapi aku mahu jadi seorang university student. dan aku nak nikmatinya. abang aku cakap, buat apa nak berhenti belajar sedangkan kehidupan seorang student best. duit datang setiap bulan, tak payah pikir hal anak bini dan sebagainya. aku sokong!

mahu jawatan MAT REMPIT BERHEMAH.
diburu polis, meragut beg tangan mak cik tua (siap dia lawan balik, pastu hempuk pakai helmet), lampu merah pon kau terus je! apa punya baik la budak ni.abang dalam kereta yang tengah tunggu trafic light tu pon geleng kepala tanda tak setuju. aw aw aw... mak cakap, ada motor, jangan berjalan ja! amaran keras tu. baik mak, adik naik motor ja, tak jalan pon. penat. sekarang pergi kandang pon naik motor. baru la sihat!!!

nak jadi PENCINTA.
saya sayang awak. itu sahaja. sayang suke awak, cukup tak?dan...kembali senyum ya! ummmah!
[tang ni, tak boleh komen lebih sebab saya mahu kahwin dengan awak]

bergiat sebagai KREW.
mahu banyak kerja lah. jadi krew itu, krew ini sebab sekarang aku dah ada satu jawatan krew. PETRONAS KREW!!! hahaha... korang kutuk la aku yang kerja dengan mamat bangla ni. nanti aku dah dapat gaji, aku nak beli mercedez. yang penting aku takkan bawa korang. ini peringatan.

saya mahu jadi SERONOK.
jangan buat payah. kata kawan aku la.

yang penting, KURANGKAN MUSUH.
kalau mulut dah laha, memang la banyak musuh. abis tu, musuh pon mulut laha.so, dapat la jadikan aku musuh. tak apa, aku nak jadi baik.jalan tunduk bawah, kaki kepit dan tangan akan masuk poket seluar. baju aku kancing sampai butang level atas, tali pinggang di pinggang. rambut aku sisir tepi. barulah budak baik.

" hari ini aku berdiri untuk bersuara bahawa aku adalah manusia normal yang punya nafsu sendiri "

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc