maafkan saya, sayang.

hari ini aku semakin lewah. dalam mencari ketenangan dalam hati, satu persatu masalah kian mencemburui menjengah. jengahan itu lantang. aku semakin penat. malas nak melayan kerenah. apa dosa yanga ku lakukan. sekarang jam 3.15 pagi. aku sendirian di bangku biru. menghadap laptop yang menjadi teman setia ku di saat begini.aku sudah layak tidur. namun, mata tak mahu memujuk nafsu. aku kian bangkit dari rebahan. menerawang di uncang fikiran. ada burung merpati, burung tiong. "burung apa? burung apa? burung apa? teringat pada mak dan ayah di kampung halaman. saya rindukan mereka namun saya bukan anak berada nak pulang ke kampung halaman setiap hujung minggu. rumah akak yang sekangkang kera juga tak sempat aku lewati walaupun aku tahu aku boleh. keadaan tidak mengizinkan.aku PUNYA MASALAH. masalah yang pernah menjengah kini datang lagi melawat diriku. entah sampai bila.! aku tak tahu. mungkin esok, seminggu, sebulan setahun atau selamanya? aku sayang kau namun aku tak boleh sembunyi aku juga ada perasaan benci pada kau. meluat pon ada. aku cuba untuk sayang kau sepenuh hati. tapi aku tak terdaya. aku tak tahu kenapa. aku semakin tak serasi dengan kau. tapi bila aku kata pada kawan, mereka kata itu hanya alasan. alasan yang sengaja dibuat oelh JANTAN. aku tak tipu. aku tak bermain dalam agenda ni. aku serius.ini bukan ROMCOM yang memenatkan tuh! ini reality.malam ini aku teringat akan kau. tangan aku mula nak mencari nama kau di telefon bimbit. aku jumpa. namun, aku back semula dengan dengusan. kebiasaannya aku tak begini. adakah aku semakin menjadi diri sendiri? aku tahu kau terlalu sempurna untuk orang sepertiku.aku tak tipu.memang kau pernah cakap, tiada yang sempurna. namun, bagi aku kau adalah sempurna. SEMPURNA.kau golongan terpelajar. bukan sepertiku. kau sudah melangkah jauh. aku juga bukan.kini kau benar  berada d landasa, tak seperti aku. aku masih mahu mencari LAMPU AYAM untuk menyuluh pelbagai lorong dihadapan, kiri,kanan dan belakngku. aku tak tahu nak pilih lorong yang mana.hari demi hari, minyak pada lampu itu kian sedikit.mungkin juga esok akan habis. nanti aku gelap.aku sendirian. tak ada siapa yang mahu tolong. aku tahu, kau selalu mengadu apa jua masalah padaku aku terima. tapi aku pasti, aku bukan penyelesai masalahmu. setipa kali sorotan masalah itu dilambung padaku, aku humban murka padamu. maaf aku pinta.pada si sayang,mungkin jodoh kita bukan sekarang. aku tak sanggup untuk perduakan kau. tapi sekarang aku perlukan kebebasan. bukan bermaksud kau mengongkong. tapi, aku telah melakukan keputusan.mungkin kita akan berjumpa di hari bahagia nanti.kita jumpa di sana ya. aku tunggu kau.kau yang aku sayang, yang aku cinta sebenarnya.sebab kau memahami.memang benar, aku rasakan setiap malamku sunyi tanpa deringan telefon. tak bermesej.malam ku kosong tanpa ucapan selamat malam darimu. perasan x, berapa lama kita x ucap i LOVE u? lama kan?lama tak dengar lagu kembali senyum kan?buat pengetahuan kau, aku selalu menyanyi lagu tu bila pergi karoke. tapi aku tahu kau tak suka benda maksiat tuh.jadi aku tak boleh ajak kau pergi.aku takut sebenarnya.kalau dulu, aku boleh. tapi memandangkan kau sudah jauh dan aku juga jauh berbeza, aku takut. menyentuhmu apalagi.aku tak bisa.aku doakan kau bahagia, sayang.mungkin masa umur kita 26, kita akan bertemu di atas pelamin. itupon kalau umur dan jodoh kita dipertemukan.aku harap kau tak menyimpan apa dendam kepadaku.aku insan lemah.serius aku cakap, aku sayan kau seerti dulu. namun...
"MAAF KAN AKU SAYANG"

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc