duduk seorang.
menunggu waktu berbuka tiba.
aku tak tahu melantak apa sebentar lagi.
resah gelisah melihat nasibku.
aku biarkan
berpura seperti seorang hero yang pernah menyelamatkan dunia.
aku mantain cool.
perut semakin berkeroncong.
mencanak disebabkan oleh kelaparan.
emak dan abah amat diperlukan saat ini.
biasa waktu-waktu begini, emak sibuk menyediakan makanan di atas meja makan.
kadang-kadang abah masakkan banyak lauk untuk kami sekeluarga.
nanti waktu berbuka, kami open sama-sama
tapi itu semua dulu.
seorang di utara, selatan, timur dan barat.
kami tak duduk semeja lagi.
meja kami ada sendiri di rumah masing-masing (even aq makan atas lantai)
semua dengan menu sendiri.
menu yang dibuat sendiri
atau beli di bazar (aku la tu)

jam terus berdetik.
melangkah ke hadapan menunjukkan waktu semakin hampir.
aku masih di hadapan laptop.
sibuk dengan entry blog ini.
makan apa masih aku tidak ketahui.
atas kepala sedang menerawang banyak menu
tapi dimusnahkan oleh satu simbol $$$
boleh gila bila aku memikirkannya.
kadang-kadang rasa nak menangis
tak boleh sebab aku ni laki.kena control macho
kadang-kadang rasa nak hentak kepala kat dinding
tak boleh sebab aku masih nak guna.
apa yang boleh aku buat lagi?

dan masalah datang pula dengan lagaknya.
kenapa la time ni ko terjah aku?
lain kali tak boleh?
ambil shift lepas ramadhan ke?
ni kan blan mulia.
jangan kacau la.
nanti aku bab. nak??
tak pon, aku bagi idea ko kacau orang yang tak pose.
mereka tak banyak dugaan
merenung sebentar...
bukankah ni ujian?
ujian untuk menguji..
menguji untuk aku tahu status keimanan?
sabar ke tak?
pelahap ke tak?
eh masalah ni, kawan dah kene ikat pon sebok nak ambil tender lagi.
kan dah kene gugur taraf dah..
duduk la rehat jap.

***p/s: aku harap aku dapat bersabar...

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc