salam mentari pada lewat jam 9pagi ini...aku keseorangan. jari jemari seakan mengajak aku menari di atas papan kekunci ini. aku turutkan. menutur setiap detik hati menerusi urat saraf terus jari temari.aku semakin songsang dalam pemikiran. pemikiran bertambah lesu dengan kerenah sekitar. aku mencari? mungkin ia pengalaman.bila melihat kiri susunan meja yang terletak beg 'bob marley' dan sebungkus plastik hitam yang aku rasa ada seluar slack ku yang bru di kecilkan tempoh hari. menoleh ke arah kanan aku lihat bantal yang tidak bersarung sedang mengelamun bersendirian menunggu diambil. tiada lagi kudengar dengkuran rakan. semuanya sedang enak di buai mimpi. mungkin lena yang teramat sangat kerana keletihan. aku bersendiri.jendela tertutup rapat.desiran kipas sahaja yang mengamuk pada pagi ini. mana tidaknya aku putarkan suis kipas tu ke angka 5. sekurangnya tidak sunyi kehidupanku. walau diteman mekhluk tidak bernyawa.rasa kesengalan telah menghempap otakku. hatiku berbisik. kenapa aku bongok?tak percaya pada diri sendiri? dan aku tertipu. kalau tidak, boleh aku lanjutkan mimpiku seperti rakan yang lain.jelous melanda.mungkin aku perlu meneruskan kehidupan.ok chaw..
adioz

Comments

Popular posts from this blog

sudah berakhir episod si betong.

Hierarki Mentaliti Kelas Bawahan

Quizizz dalam PdPc